Categorieën
Ondernemen

Definitie van hybride werken

Inhoudsopgave

Tegenwoordig kun je er niet meer omheen: hybride werken. Na een periode van lockdowns en het verplichte thuiswerken ging de samenleving weer een beetje van het slot. Nu gaat de samenleving weer steeds verder op slot, door de nieuwe coronavariant. Deze vorm van werken, hybride werken, is ontstaan in de tijd van corona. Het hybride werken houdt in dat je gedeeltelijk thuiswerkt en gedeeltelijk op kantoor. Waar dit eerst nog vreemd was, is het hybride werken toch steeds meer het nieuwe normaal geworden. Je gaat naar kantoor omdat je je collega’s graag wil zien en het uitvoeren van sommige werkzaamheden makkelijker gaat op kantoor. Toch bevalt het thuiswerken de meeste mensen ook goed en de meerderheid geeft zelfs aan na corona ook gedeeltelijk te willen blijven thuiswerken. Het kantoorbezoek wordt dan dus beperkt tot een aantal keer per week. Wanneer dit uiteindelijk gaat gebeuren is hybride werken de nieuwe norm.

Online werkplek

Met die nieuwe norm heb je natuurlijk ook een online werkplek nodig, een soort online kantoor. Dit kan gerealiseerd worden met een online omgeving, bijvoorbeeld met een cloud. Er zijn zelfs onderzoeken bezig die onderzoek doen naar het functioneren van de werknemers in een online werkomgeving. Uit deze onderzoeken blijkt dat medewerkers beter functioneren wanneer ze in een online werkomgeving zitten. Het enige wat de medewerkers daarvoor nodig hebben is een computer en internetverbinding. Doordat de online werkplek goed is beveiligd en een snelle dataverwerking heeft is een online werkplek voor veel bedrijven erg aantrekkelijk en is dit zelfs de toekomst.

Back-ups

In een online werkomgeving heb je altijd de meest recente data bij de hand. Een bijkomend voordeel daarvan is dat online back-ups veel veiliger zijn dan offline back-ups. Je kunt zo namelijk voorkomen dat vertrouwelijke informatie die op de laptop staat gestolen wordt of kwijtraakt. In de online werkplek staan je gegevens veilig in de cloud. Wanneer je niet zelf in staat bent om een online werkplek in te richten en een back-up te maken kan dit ook voor je geregeld worden middels werkplekbeheer. Dit is serieus iets om te overwegen, zeker nu hybride werken de nieuwe norm is geworden.

Beheer

Het werkplekbeheer zorgt dat je online werkplek altijd veilig en up-to-date blijft. Op deze manier hoef je niet bang te zijn voor virussen. Daarnaast is de werkplek altijd snel, doordat werkplekbeheer de werkplek altijd up-to-date houdt. Denk ook aan de tijd die het je bespaart. Je hoeft namelijk zelf niet meer de updates of de beheertaken te doen want dit neemt het werkplekbeheer je allemaal uit handen. Mocht er iets mis zijn in je cloud wordt dit ook zo snel mogelijk opgelost.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *